• BIST 10891.42
  • Altın 2529.106
  • Dolar 32.8951
  • Euro 35.7068
  • İstanbul 22 °C
  • Ankara 17 °C

EĞİTİMDE YENİ YAKLAŞIMLAR-2

Coşkun Otluoğlu
Fatih Projesi ile olmazların nasıl olduğunu görüyoruz. Hızlı bilgiyle buluşan bir toplumda okullarımız bu gelişmenin gerisinde kalamazdı. Bu nedenle okullardaki dersliklere akıllı tahtalar yerleştirilerek öğrencilere ve öğretmenlere taşıyabilecekleri bilgisayarları peyder peyder Millî Eğitim Bakanlığımız veriyor.

 Fatih Projesi gerçek manada eğitimde bir reform ve devrim özelliği göstermektedir. Eğitime yapılan yatırım, geleceğe yapılan yatırımdır. Geçmiş dönemde öğretmenlerin ve öğrencilerin ders araç gereci bulmakta nasıl sıkıntılar çektikleri hala hafızalardadır. Öğretmen lisesi sınavlarına altı arkadaş birlikte hazırlanmıştık. Ve ilçemizde sınava hazırlanacağımız bir kitabımız vardı. Bu tek kitap her gün nöbetleşe bir kişide kalıyor ve altı günde bir çalışma sırası bana geliyordu. İlçe merkezimizde bırakın fotokopi çekmeyi fotokopi makinesi bile yoktu. Bu nedenle Fatih Projesi’nin önemini kavrayabilmek için geçmiş ile mukayese yapmakta fayda gördüğümden yukarıdaki anımı anlatma gereği gördüm.

  Fatih Projesi dev bir yatırımdır. Bütçesi sıradan bir devletin bütçesi kadardır. Bugün bu projeye burun kıvıranlar gerçekte kıskançlıklarını göstermektedirler.

  Sabahları derslerine giden öğretmenler, diledikleri zaman akıllı tahtaları derslerinde kullanmakta ve internete bağlanmaktadırlar. Dersin görsel bir zenginlikle öğrenciye sunulması ve öğrencinin kendini dersin içinde bulması Fatih Projesi’nin en mükemmel yönlerinden biridir. Sadece akıllı tahta değil, öğrencilere dağıtılan bilgisayarlarla da uyumlu bir görsel zenginlik oluşturulmuştur.

 ABD’deki bir üniversite kendi içinde interneti 1965 yılında kullanmıştır. Demek oluyor ki şimdinin Türkiye’sinin gençleri daha şanslı. Bu nedenle Türkiye’nin yükselişi her bakımdan muarızlarınız tarafından kıskançlıkla seyrediliyor. Seyredilmekle kalınmıyor bu yükselişin engellenmesine çalışıyor.

 “Eğitimdir ki bir milleti ya hür, bağımsız, şanlı, yüksek bir toplum halinde yaşatır veya bir milleti kölelik ve yoksulluğa terk eder.” sözünü Atatürk boşu boşuna söylememiştir. Bugün tam da bunun üzerinde çalışıyoruz. Millî bir eğitim ancak millî değerlerin yaşatılmasıyla olur. Bu değerlerin yaşatılması yetmez; bunların geliştirilmesi, aktarılması, yaygınlaştırılması gerekir. Bu faaliyetlerin tamamı bugün en etkili biçimde internet aracılığı ile sağlanmaktadır. Hayatın bütün alanları internet ile donatılmışken okulların bundan mahrum kalması düşünülemez.

  Fatih Projesi içinde yer alan uyumlu tahta ve öğretmenlerle öğrencilere dağıtılan bilgisayarlar şekil bakımından da bir görselliği beraberinde getirmiştir. Dersliklere yerleştirilen bu tahtaların kapak bölümünün yarısı keçeli kalemle kullanılırken, diğer yarısı da tebeşirle derslerin işlenmesine uygun hale getirilmiştir. Böyle olunca eski kara tahtaların yerini daha estetik ve daha modern bir görselliğe kavuşmuş uyumlu tahtaların yer aldığını görmekteyiz.

  Fatih Projesi eğitime yeni yaklaşımlar açısından büyük bir değişim ve gelişim getirmiştir. Devlet iradesi eğitimdeki köklü reformlarından ve değişimlerden dolayı yeni yetişen gençliğine bir istikbal vaat etmiştir. Böyle olunca yeni yetişen nesil gelecek ufuklara daha emin adımlarla yürümekte ve kendini daha güvende hissetmektedir.

  Eğitimde Yeni Yaklaşımların bu ilk başlığında Fatih Projesi eğitimde büyük bir değişimin şekil, içerik, teknik ve görsellik bakımından ve ayrıca büyük bütçeli bir yatırımın nasıl hayat bulduğunun bir ifadesidir.

Bu yazı toplam 1625 defa okunmuştur.
  • Yorumlar 0
  • Facebook Yorumları 0
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu yazıya henüz yorum eklenmemiştir.
Yazarın Diğer Yazıları
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Duyuru Gazetesi | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 02164912882 05323834739 Faks : 0216 4917113