• BIST 10276.88
  • Altın 2390.367
  • Dolar 32.335
  • Euro 34.7427
  • İstanbul 13 °C
  • Ankara 11 °C

En iyi okul eve en yakın olan okuldur

En iyi okul eve en yakın olan okuldur
Pendik İlçe Milli Eğitim Müdürü Coşkun Otluoğlu'yla müdürlüğününün faaliyetlerini içeren bir söyleşi gerçekleştirdik.

Müdürlüğünüze bağlı kaç eğitim kurumu bulunmaktadır?

İlçe Milli Eğitim Müdürlüğümüze bağlı 336 kurum bulunmaktadır. Bu kurumların en başında devlet okulları vardır. 133 devlet okulu ve diğer eğitim kurumlarımızla iyi bir neslin yetişmesi için Bakanlığımızın politikalarına uygun, devletine ve milletine bağlı hayırlı fertler yetişmesi için hizmet vermekteyiz.

Sözünü ettiğiniz bu eğitim kurumlarını sınıflayabilir misiniz?

133 devlet okulunun içinde 45 ilkokul, 47 ortaokul, 37 lise ve ana okulu, halk eğitim merkezi, rehberlik araştırma merkezi ve meslekî teknik eğitim merkezi resmi kurumlarımız. Diğer eğitim kurumları, özel kurumlar ve muhtelif bölümlere ayrılıyor.

Dershane sayısı ne kadar?

Dershaneler artık faaliyet göstermeyecekler. Pendik’te 32 dershane vardı. Bu dershaneler Temel Liselere dönüşmek için gerekli müracaatları yaptılar. Geçici onay alan yedi temel lisemiz var.

Pendik için bu bir kazanç mı? Düşünceniz nedir?

Elbette bu bir kazançtır. Bir kere Pendik için yeni yedi tane okul demektir bu. Dershanelerin ciddi bir birikimi var. Bu birikimlerden faydalanmak, eğitim hizmetine dönüştürmek elbette bir kazançtır. Bu kurumlarda yıllardır çalışanlar var. Bu çalışanların birikimlerinden faydalanmak bizim için önemlidir.

Dershane ve etüt merkezinde çalışanlar devlet okullarına atanmak için başvurdular.

Evet, geçen hafta ön başvurular alındı. Kanunun çıktığı tarih itibariyle eğitim öğretim hizmetleri sınıfında çalışmış olmak, toplamda 2160 pirim günü sigortalı olmak şartlarını taşıyanların başvurusu kabul edildi.

Pendik’te kaç ön başvuru oldu?

Başvurular ilçe düzeyinde oldu. Yani bir dershane hangi ilçede faaliyet gösteriyorsa o ilçenin milli eğitim müdürlüğüne başvurması gerekiyordu. Pendik’te 189 başvurunun 141’i ön başvuru olarak kabul edildi. 48 ön başvuru da gerekli şartları taşımadığı için reddedildi.

Kesin başvurular ne zaman?

Kesin başvuru takvimi temmuz ayı içinde Bakanlığımız tarafından duyurulacak.

Atamaları ne zaman olacak?

 Bilindiği üzere ağustos ayında bakanlığımız 47 bin yeni öğretmen ataması gerçekleştirecek. Dershanede çalışmış 15 bin öğretmeni de Milli Eğitim Bakanlığına bu dönemde ataması yapılacak.

İlçemizde yeni açılacak okul durumu nedir?

İlçemiz, İstanbul’umuzun her geçen gün gelişen ve nüfusu artan ilçeleri arasında ilk sıralarda yer almaktadır. Üstelik büyüklük olarak da ilk dört arasında büyük bir ilçedir. Bu rağmen okullaşma oranı da istediğimiz seviyede ilerlemektedir.

Önümüzdeki 2015-2016 öğretim yılında yeni okullarımız eğitim öğretim hizmeti vermeye başlayacaktır. Bunlardan biri Çamlık mahallesinde lise, diğeri Şeyhli Mahallesinde lise, Kurtköy’de bir İmam Hatip lisesi, Ertuğrulgazi Mahallesinde lise olmak üzere dört okul eğitim öğretime başlayacaktır.

İlçemiz öğrencilerinin liseye yerleşmesinde kontenjan yeterli mi?

Sekizinci sınıf öğrencilerimizin liselere yerleşmesinde bildiğiniz gibi merkezi sınav TEOG ile gerçekleşiyor. Böylece başka bir ilçeye ilçemizden öğrenci gittiği gibi başka bir ilçeden de bizim ilçemize öğrenci sınav puan üstünlüğüne ve tercihine göre yerleşiyor. Bizim ilçemizde sekizinci sınıf öğrenci mevcudumuzu dokuzuncu sınıf kontenjanı karşılayabiliyor. Zaten İl Millî Eğitim Müdürlüğümüzün koordinasyonunda ilçeler arasında Bakanlık talimatlarına ve mevzuata uygun ilçeler arasında dengeler gözetilerek kontenjanlar oluşturuldu. Hiçbir öğrencimiz dışarıda kalmayacak biçimde yerleştirmeler gerçekleşecek.

Geçen yıl TEOG bir hayli bir gündem oldu.

Bazen çok olumlu işler yaparsınız ama bir bakış açınızla bütün olumlu yaptığınız işler olumsuzmuş gibi gösterilebilir. TEOG başarılı bir uygulamadır. Yalnız yerleştirmelerde Açık Liseye gidecek öğrencilerin de örgün eğitime gidecekleri varsayılarak okullara yerleştirilince kontenjanlar doldu. Geçen yıl hem puan hem de ikamete dayalı iki yerleştirme biçimi uygulandı. Yani çocuk puan üstünlüğüne göre bir okula yerleşemiyorsa ikametine yakın bir okula yerleştirilebiliyor.

Bu yıl özel okul ve açık lise yerleştirmeleri daha önce gerçekleşeceği için kontenjanlarda önemli bir rahatlama olacaktır.

Ayrıca Temel Liselere nakil veya yeni kayıtla gidecek öğrenciler de olacaktır. Mesela açacağımız yeni dört okul ve temel liselerle Pendik’te on bir yeni okul öğrenci alacak demektir ki bu muazzam bir gelişmedir.

Zaman zaman ulusal veya yerel basında gündeme geliyorsunuz. Bu konuda düşünceleriniz nedir?

Göreve başlayalı daha dört ay olmadı. Sık sık gündeme gelmem çok çalıştığımız ile ilgilidir diye düşünüyorum. “Meyveli ağaç taşlanır” misali. Amacımız hizmet etmektir. Bizden önceki müdürlerimizin bıraktığı yerden daha ilerilere eğitim hizmetini götürmektir.

Gerçek manada bizler devletin memuruyuz. Devlet bize şunu şu şekilde yap der biz de yaparız. Bizim kendimize göre bir inisiyatifimiz yoktur. Devletin ve hükümetin politikalarını gerçekleştirmekle mükellefiz.

Öncelediğiniz sorunlar oluyordur.

Bazı durumlarda öncelediğimiz sorunlar oluyor. Bazen okulların fiziki durumları bazen de eğitim öğretim faaliyetleri, bazen de insan kaynakları öncelikli bir sorun olarak önümüzde durur. Neticede eğitim öğretim faaliyetleri için en birinci önceliğimiz çocuklar yani öğrencilerdir. Bütün bu çalışmalar yeni yetişen nesil içindir. Bizler de öğretmenleri de çocukları, öğrencileri için gayret içindeyiz.

Kaç okul ziyareti yaptınız?

Eğitimin içinden geliyorum. Bu nedenle eğitimin sorunlarını yakinen biliyorum. Bunlardan birisi de öğretmenlerle bire bir görüşerek bu sorunları çözebilmek.

Göreve başlayalı daha dört ay olmadı. Gerçi 10 ay şube müdürlüğü yaptım. Ancak İlçe Milli Eğitim Müdürü olduktan sonra okul ziyaretlerine başladım. Bu zaman diliminde 66 okul ziyareti yaparak tamamında bir gündeme bağlı olarak öğretmenlerle toplantı gerçekleştirdik.

Gündeminiz hakkında bahsedebilir misiniz?

Asıl gündemimiz dershanelerin ortadan kalkmasıyla eğitim öğretimin daha kaliteli hale gelmesi için yapılması gerekenlerdir.

Bu nasıl olacak?

Öncelikli üzerinde durduğumuz öğretmenlerin meseleye sahip çıkmasıdır. Öğretmenler olmadan eğitim öğretim olmaz. Çocuklarımızı hem hayata hem bir üst eğitim kurumuna hazırlayacak olanlar öğretmenlerdir.

Merkezi sınavlara öğrencilerin hazırlanması için yöntem ve tekniklerin yanında özellikle ölçme ve değerlendirme araçlarının eksikliği gündeme gelmektedir.

Merkezi sınavlar çoktan seçmeli testlerle yapıldığı için okullarımızda da yaprak testler, tarama testleri ve deneme sınavları olacaktır.  Öğretmenlerin bu konuya sahip çıktığı gün kalite yüzde yüz artacaktır.

Takviye kursları, yetiştirme kursları, hazırlık kursları gibi değişik kurslarla öğrencilerin bütün ihtiyaçlarını giderecek eğitim öğretimi ilgilendiren her husus okulda çözülecektir.

Okulun dışında başka bir eğitim kurumuna ihtiyaç duyulmamalıdır. Bütün ihtiyaçlar Okulda görülmelidir. Öğrencinin etüde ihtiyacı varsa bunu öğretmen belirlemelidir. Okulda ders tekrar edilmesi gerekiyorsa öğretmen, yetiştirme kursu varsa öğretmen, öğrencinin velisi ile iletişime geçilmesi gerekiyorsa öğretmen, zümre toplantılarında öğrenci hakkında fikir beyan edilmesi gerekiyorsa öğretmen, öğretmen, öğretmen. Bunları öğretmen yapacak başaracak, analiz edecek, çözüm için zümredaşları ile proje geliştirecek ve okul idaresine sunacaktır. Öğretmen her şeyin belirleyicisidir.

Bütün bu nedenlerden öğretmen vazgeçilmezdir. Saygındır ve mesleği kutsaldır. Öğretmenlerimiz bunu hakkıyla yerine getireceklerdir.

Okullarda gerekli araç gereç ve materyal var mı?

Soruların çoğaltılması ve basılması ile ilgili baskı makinesi yeterlidir. Bunun için okulda bir birimin kurulması gerekir. Soruların merkezden, Bakanlıktan veya başka yöntemlerle standartlara göre hazır hale getirilmesi gerekecek. Bu belki İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü kanalıyla veya direkt okullarca aile birliklerince desteklenerek oluşturulabilecektir. Deneme sınavları ve yaprak testlerin cevaplarını anında okuyabilen cihazlar ile öğrencilerin başarı durumları ölçülüp ve sınav stresinden kurtularak ilerlemeleri sağlanacaktır.

Bu kadar iş yoğunluğunda 66 okulda nasıl toplantı yapabildiniz?

Planlama, organizasyon ve zaman yönetimi ile aranız iyi ise bunu yapmamak için tek engel sağlık sorunlarınızdır. Bunun dışında biz sadece okul ziyareti ve toplantılar yapmadık; açılışlar, seminer eğitimleri, yönetim toplantıları, İl Müdürlüğümüzde yapılan toplantılar, ödül törenleri, Belediyemizin çalışmalarına paydaş olmak gibi burada sayamadığımız birçok faaliyetimiz oldu.

Kalan okullar var. 70 kadar daha okul var gitmediğiniz.

Bütün okullarda toplantılarımız sürecek. Öğretmenlerimiz şimdi yaz tatiline çıktılar.

Okullarda öncelikli gündemimiz: güvenli okul, teknoloji ile donatılmış okullar/Fatih Projesi, yeşil alanlar, okul bahçeleri, psikolojik danışmanlık, rehberlik, alanında uzman akademik kadro, öğretmenler, değerler eğitimi, etkin konuşmaya dönük İngilizce eğitimi, sanat eğitimi, satranç eğitimi ve turnuvalar, halk oyunları, projeler, memnuniyet anketleri, başarı için merkezi sınav sistemine bütünleşmiş eğitim çalışmaları, törenler, mazeret izinleri gibi hususlar ele alınmaktadır.

Tercih döneminde öğrencilere neler tavsiye edersiniz?

Benim önceliğim çocuğun evine en yakın okula gitmesidir. İlkokul için de, ortaokul için de lise için de böyle düşünüyorum. Yarın yetiştirme kursu açıldığında çocuk servise ihtiyaç duymadan hafta sonu kursuna da rahatlıkla gidebilmelidir. Böylece bütün okullar kaliteli hale gelir.

Teşekkür ederim.

 

Ben de teşekkür ederim.



  • Yorumlar 0
  • Facebook Yorumları 0
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Duyuru Gazetesi | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 02164912882 05323834739 Faks : 0216 4917113