• BIST 9452.22
  • Altın 2497.561
  • Dolar 32.5988
  • Euro 34.7905
  • İstanbul 13 °C
  • Ankara 20 °C

Sosyal Medyada İşletmenizi Büyütecek İpuçları

Sosyal Medyada İşletmenizi Büyütecek İpuçları
İnternette geçirilen zamanının artmasıyla birlikte işletmeler için önemli bir pazar haline gelen sosyal medya uygulamaları, hedef kitle, içerik ve sektörlere göre açısından farklılıklar gösteriyor.

Dijital Reklamlar ile Etkileşiminizi Yüzde 50 Artırın

 Yaklaşık 32 milyon işletmenin instragramda hesabı olduğunu söyleyen Dijital Pazarlama Okulu Kurucusu Yasin Kaplan, özellikle giyim, yeme-içme ve seyahat paylaşımlarının instagramda yoğun ilgi gördüğünü belirtti. İnstagramda en çok sponsorlu hikayelerin tıklandığını ve dijital reklamlar ile işletmelerin yüzde 50-60 arasında etkileşim kazandığının altını çizen Kaplan, sosyal medya uygulamalarında yapılacak pazarlama stratejileri ile ilgili önemli bilgiler aktardı. 

Pandemi ile birlikte artan internet kullanımı ile birlikte sosyal medya uygulamaları da özellikle markalar için önemli bir pazar yeri haline geldi. 

İşletmeler için sosyal medya uygulamalarında izlemesi gereken pazarlama stratejilerini anlatan Dijital Pazarlama Okulu Kurucusu Yasin Kaplan, “Her sosyal mecranın hedef kitle ve içerik açısından farklılıkları bulunuyor ve mecralardaki hedef kitle analizini yaparak içerikleri oluşturmak gerekiyor. Örneğin, giyim, yeme- içme, turizm ve seyahat sektöründe bulunan işletmeler, İnstagram’da ve Pinterest’te çoğunluğu oluşturan 18-40 yaş grubuna hitaben içerikler üretmelidir. Butik işletmeler ağırlıklı olarak Facebook’ta olmalı, aynı zamanda tüm işletmelerin iş ilişkilerini yansıtıp büyüteceği bir platform olan Linkedn’de yerini almalıdır” dedi.

En çok Sponsorlu Hikâye Paylaşımları Tıklanıyor

Dijital mecralarda en çok sponsorlu hikâyelerin tıklandığını belirten Kaplan, özellikle gündeme dair yapılan içeriklerin etkileşimi artırdığına dikkat çekti. Kaplan sözlerine şöyle devam etti: “Sosyal medyada içerikleri tamamen hedef kitleye göre belirlemek gerekiyor. Çünkü kişi kendine yönelik paylaşımlar yapılmadığında takipten çıkıyor veya etkileşimde bulunmuyor. Hedef kitleye doğrudan ulaşmada dijital reklam yöntemlerini seçmek, en etkili alternatiflerin başında geliyor. Dijital reklamlarda özellikle ilgi çeken veya etkileşimi artıracak bir içeriğin olması çok önemli. Dijital reklamların yanı sıra etkileşimi devam ettirebilmek adına haftada en az 3 içeriğin paylaşılması ve bu paylaşımlara takipçilerin de dâhil edilmesi gerekiyor. Hediye çekilişi gibi içerikler sıklıkla yapıldığında takipçinin etkileşimi kaybetmesi ve inandırıcılığının yitirmesine neden oluyor” dedi.

Etiketler:
  • Yorumlar 0
  • Facebook Yorumları 0
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
  • Yapay zeka, yeni bir küresel büyüme dalgasına yol açacak26 Haziran 2023 Pazartesi 19:33
  • Xiaomi 13 Serisi Türkiye'de10 Mart 2023 Cuma 15:27
  • Martı Çocuk Akademisi Yeni Sezonunu Açtı!05 Aralık 2022 Pazartesi 16:42
  • Dünyada 150 milyon mesajın trafiğini sağlıyor23 Kasım 2022 Çarşamba 14:47
  • Yapay zekanın fakında olmak!14 Kasım 2022 Pazartesi 14:25
  • Robotlar Pendik’te Kıyasıya Yarıştı18 Ekim 2022 Salı 15:06
  • Akıllı telefonlarda bir dönem kapanıyor!30 Eylül 2022 Cuma 15:50
  • GELECEĞİN DİJİTAL EVRENİNİ ANLATTI29 Haziran 2022 Çarşamba 14:33
  • Sosyal Medyada İşletmenizi Büyütecek İpuçları24 Mart 2022 Perşembe 14:30
  • İpek halı boşnak kilimi02 Temmuz 2021 Cuma 19:11
  • Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Duyuru Gazetesi | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
    Tel : 02164912882 05323834739 Faks : 0216 4917113