• BIST 10276.88
  • Altın 2390.367
  • Dolar 32.335
  • Euro 34.7427
  • İstanbul 12 °C
  • Ankara 9 °C

Sharz'dan elektrikli araçlarla ilgili pratik bilgiler

Sharz'dan elektrikli araçlarla ilgili pratik bilgiler
Şarj ağı istasyonu işletmecileri, yazılım, donanım ve servis hizmetlerisağlayıcısı lider şirket olan, ülkemizin en büyük şarj istasyonu operatörlerinden Sharz.net; elektrikli araç dünyasında Türkiye’nin geldiğigüncel durumla ilgili veriler paylaştı.

Açıklanan verilere göre, 2023’ün ilk altı ayında trafiğe kaydı yapılan elektrikli otomobil sayısı 10,028 adet oldu, 2021 yıl sonu itibarıyla trafiğe kayıtlı elektrikli araç sayısı 7,694 iken, 2022 yılı sonunda bu sayı 14,896’ya yükseldi. 2023 yılı verilerine bakıldığında mevcut bilgiler dahilinde, trafikteki elektrikli araç adedi 25 bine yaklaştı. Bu rakamlar,
elektrikli araç piyasasının her yıl rekor kırarak yukarıya doğru ivme gösterdiğini kanıtlıyor. Piyasanın genişlemesi ile şarj istasyonu sayısı da hızla artıyor. Türkiye’de halka açık ticari olarak hizmet veren ortalama 4,500 adet elektrikli araç şarj noktası bulunuyor. Öte yandan hızla gelişen elektrikli araç dünyasına dair tüketicilerin aklında halen birçok
soru işareti bulunuyor. Sharz.net, halen bilinmeyen yeni kavramlarla ilgili pratik birtakım bilgiler paylaşarak tüketicileri aydınlatıyor.

sharz-gorsel-2.jpg

Hem dünyada hem de ülkemizde elektrikli araçlara olan ilgi her geçen gün artmaya devam ederken Sharz.net, tüketicileri bilinçlendirmeye devam ediyor. Elektrikli otomobiller çevre kirliliğini önlemesi, her geçen gün artan akaryakıt fiyatlarına karşın daha düşük yürütme maliyeti sunması, daha az parçadan oluştuğu için bakımının daha kolay olması ve arızalanma riskinin görece daha düşük olması sebebiyle önümüzdeki yıllarda tercih sebebi olmaya devam edecek. Diğer yandan geleneksel otomobil kültürü yerine yeni bir teknoloji, artık hayatın parçası olmaya başlarken, elektrikli otomobillerle ilgili henüz bilinmeyen birçok terim bulunuyor. İşte bu terimlerle ilgili olarak Türkiye’nin en büyük şarj istasyonu operatörlerinden Sharz.net aydınlatıcı bilgiler paylaştı:

EV: Elektrikli aracın kısaltılmışıdır. Elektrik ile çalışan tüm araçları temsil eden bir
terimdir. Bu araçlar hareket için gücünü tamamen elektrikli motordan alıyor.

BEV: Bataryalı elektrikli aracın kısaltılmışıdır. Bu araçlara ihtiyaç duyulan elektrik
enerjisini araç içinde bulunan bataryalar sağlıyor.

FCEV-FEV: Yakıt hücreli elektrikli aracın kısaltmasıdır. Fuel Cell-Yakıt Hücresi
tekniği, hidrojen gazının oksijen ile birleşmesinden ortaya çıkan elektrikle aracın
bataryasını yükler.

HEV: Hibrit aracın kısaltmasıdır. İçten yanmalı bir motor ile elektrikli motorun bir
arada kullanıldığı hibrit araçlara HEV adı veriliyor. HEV’ler, geleneksel hibritler
dışında PHEV ve MHEV olarak iki ayrı gruba da ayrılıyor.

PHEV: Fişe takılan hibrit elektrikli aracın kısaltmasıdır. Bu terim, HEV e göre
büyük bataryası bulunan ve bataryası dışarıdan şarj edilebilen hibrit araçlar için
kullanılıyor. Plug-In (fişe takılan) Hybrid olarak bilinen bu otomobiller içten
yanmalı motora da sahip oluyor. Bu araçlar yalnız elektrik gücüyle veya yalnız
içten yanmalı motor gücüyle veya ikisi birlikte çalışarak yol alırlar.

MHEV: Mild Hybrid elektrikli vasıta, yani hafif hibrit olarak ifade edilen bu
otomobillerde küçük bir elektrikli motor ve batarya bulunur, içten yanmalı motora
destek amacıyla çalışır. Sadece elektrikli motorla bir hareket kabiliyeti bulunmaz.
Şehir içi dur-kalk veya kısa mesafelerde elektrik motor devreye girer. Hızlanınca
içten yanmalı motor devreye girer. Şarj gereksinimi yoktur.

BMS: Battery Management System, yani Batarya Yönetim Sistemi: Bataryanın
güvenle dolmasını sağlayan sistemi ifade ediyor.

Inverter: Elektrikli araçlarda, AC ve DC olarak iki farklı akım bulunuyor.
Dönüştürücü anlamına gelen bu sistem, alternatif akımı (AC) doğrudan akıma
(DC) dönüştürüyor.

12V Akü: İçten yanmalı motorlu araçlarda da bulunan bu batarya; geleneksel
bütün otomobillerde far, silecek ve radyo gibi düşük voltaja ihtiyaç duyan
sistemlerin çalışmasını sağlıyor. Ayrıca otomobilin ilk çalıştırmada ihtiyaç duyacağı
elektriği de sağlıyor.

DC-DC Inverter: Elektrikli araçlar, çalışmak için yüksek voltaja ihtiyaç duyar
fakat araç içerisindeki bazı ekipmanlar düşük voltaj ile çalışır. Bu sistem, yüksek
voltajı düşük voltaja çekiyor.

Rejeneratif Frenleme: Elektrikli ya da hibrit araçlarda, sürüş esnasındaki
yavaşlama ortaya ısı gibi enerjiler çıkabiliyor. Bu enerjiler, rejeneratif frenleme
sistemi sayesinde elektrik enerjisine dönüştürülüyor ve bataryanın dolması
sağlanıyor. Bu vesile ile aracın fren sistemi içten yanmalı araçlara göre daha uzun
sürede yıpranıyor.

sharz-24-kws-kiosk-dc.jpeg

  • Yorumlar 0
  • Facebook Yorumları 0
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Duyuru Gazetesi | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 02164912882 05323834739 Faks : 0216 4917113