• BIST 9459.93
  • Altın 4211.405
  • Dolar 39.6098
  • Euro 46.0522
  • İstanbul 30 °C
  • Ankara 30 °C

Orta Doğu deneyimiyle küresel başarı

Orta Doğu deneyimiyle küresel başarı
Newell Brands NEEMEA Bölge Direktörü ve Türkiye Genel Müdürü Alp Erekul, “Belirsizliği yönetmek, VUCA dünyasında en değerli yetkinlik” diyor.

 

Newell Brands, Orta Doğu’nun zorlu pazarlarından edindiği deneyimle, bölgedeki jeopolitik riskleri yönetme becerisini global stratejilerine başarıyla entegre ediyor.

“Türkiye’deki yüksek enflasyon ve belirsizlik deneyiminin, Orta Doğu’daki jeopolitik riskleri yönetmede kritik rol oynadığını belirten NEEMEA Bölge Direktörü ve Türkiye Genel Müdürü Alp Erekul şu bilgileri veriyor: “Orta Doğu’daki pazarlarla çalışmak, farklı bir liderlik refleksi gerektiriyor. Bu bölgelerde ‘yarın yapabiliyorsan bugün yapma’ anlayışı hâkim. Planlama refleksi oldukça zayıf ve birçok iş süreci mümkün olduğunca ertelenerek yürütülüyor. Başlangıçta bu yaklaşım beni zorladı; çünkü alışık olduğum iş yapma biçiminin tam tersiydi. Ancak bu zorluk bana farklı bir liderlik becerisi kazandırdı: Gerekirse planı kendi ekibimle hazırlayıp, süreci dağıtım ortaklarımıza net bir yol haritası olarak sunmak.”

Erekul, bu coğrafyalarda çalışmanın kendisini yalnızca dayanıklı değil, aynı zamanda esnek ve insiyatif alan bir yöneticiye dönüştürdüğünü ifade ediyor ve şöyle diyor: “Bu pazarlar, çok dalgalanmalı, stabil olmayan, bugünün planının yarına çıkamayacağı pazarlar. Sizi, her türlü instabiliteye hazır, dirençli ve hatta esnek hale getiriyor. Hem Türkiye pazarında yöneticilik yapmış olmak, hem de bu zorlu pazarlarda çok değişik kategori, dağıtım kanalı ve müşteri gruplarıyla iş yapmak benzersiz bir deneyim kazandırdı. Eğer karşı taraf planlama yapmıyorsa, siz yapacaksınız. Çünkü bu tür belirsizlik ortamlarında planlama, sabit bir çıpa işlevi görüyor. Evet, planlar değişebilir ama stratejik yön sabit kaldığında, dalgalı denizde ilerlemek mümkün oluyor. Belirsizliği yönetmek, VUCA (Volatility, Uncertainty, Complexity, Ambiguity / Değişkenlik, Belirsizlik, Karmaşıklık ve Muğlaklık) dünyasında en değerli yetkinlik.”

 

Kültürel kodlarla yerelleşme sanatı

 

1800’lerin sonlarından bu yana milyonlarca tüketicinin hayatına dokunan Newell Brands, yenilikçi ürünlerin ötesinde, her pazarın benzersiz kültürel dokusunu ve tüketici beklentilerini titizlikle analiz ederek küresel markalarını yerelleştirme sanatında öncü oluyor. Şirket, kültürel kodları çözme ustalığıyla, yerel dinamiklere saygı duyan ve tüketiciyi merkeze alan marka deneyimleri yaratarak global pazarda yeni standartlar belirliyor.

 

“Küresel Düşün, Yerel Hareket Et” felsefesi

 

Alp Erekul, şirketin başarısının arkasında yatan temel prensibin “küresel düşün, yerel hareket et” olduğunu vurguluyor: “Parker’ı Polonya’da tüketicilerin vazgeçilmezi yapan strateji, Sidney, Barselona, Tokyo, New York’a özel kalemler tasarlayarak yerelde tercih sebebi oluyor. Aynı marka DNA’sı, farklı kültürel dokunuşlarla evrensel bir dil kuruyor.”

 

Tüketicinin duyulmamış sesi

 

Erekul, yerel pazarlarda başarının anahtarının tüketicinin günlük dilini yakalamak olduğunu belirtiyor: “Tüketicinin arama motorlarına yazdığı kelimelerle uyumlu katalog ve dijital içerikler oluşturduk. Ayrıca ürün reklamları, mağaza içi görselleri ve paketlerindeki renkler ve görseller, neuromarketing ile ölçülen duygusal tepkiler yaratıyor. Mesela Balkanlar’da geleneksel motifler, yerel sanatçılarla işbirliğiyle hayat buluyor.”

 

Geleceğin yerelleşme vizyonu: AI, kişiselleştirme ve hızlı teslimat

 

Önümüzdeki dönemde coğrafi kişiselleştirme, etik yapay zeka kullanımı ve hızlı teslimatın markalar için kritik önem taşıyacağını belirten Erekul, şunları aktarıyor: “Prag’da bir AVM’deki tüketici, cep telefonunda Yankke Candle veya Spontex markalarımızın promosyonlarını, indirimlerini anında görebilecek. İstanbul’da başlayan hızlı teslimat modeli, kısa süre içinde diğer ülkelerde de uygulanacak. Yapay zeka, ‘aşırı takip’ hissi yaratmayacak şekilde programlanacak.” Teknolojinin yerel ihtiyaçlarla uyumlu kullanılmasının altını çiziyor.

 

Bölgesel lider pazarlar ve domino etkisi

 

Erekul, bölgesel lider pazarların yerelleşme stratejilerinde öncü rol oynadığını belirtiyor: “Polonya ve Çekya gibi pazarlar, yapılan yatırımlarla başarılı modellerin Doğu Avrupa bölgesindeki diğer komşu ülkelere yayılmasını sağlıyor. Waterman’ın yükselişi, Parker’ın Doğu Avrupa’daki liderliğiyle destekleniyor.”

 

 

 

 

 

 

  • Yorumlar 0
  • Facebook Yorumları 0
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Duyuru Gazetesi | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 02164912882 05323834739 Faks : 0216 4917113