• BIST 8838.6
  • Altın 3022.58
  • Dolar 34.2261
  • Euro 37.0062
  • İstanbul 12 °C
  • Ankara 7 °C

İŞİNİ EVDEN TAKİP ET

İŞİNİ EVDEN TAKİP ET
Vatandaşa en iyi hizmeti sağlıklı ve kaliteli bir şekilde ulaştırmak için teknolojiyi ön planda tutan Pendik Belediyesi, ?Belge Yönetim Birimi?ni kurdu. Bu sayede 1.5 milyona yakın belge dijital olarak arşivleniyor. Vatandaşlar verdikleri dilekçeleri inte

Elden değil evden takip
      
Pendiklilere en iyi hizmeti pratik, sağlıklı ve kaliteli bir şekilde ulaştırmak için teknolojiyi tüm imkânlarıyla kullanan Pendik Belediyesinin yenilikleri sürüyor.  Hem vatandaşın hem de belediyedeki teknik personelin taleplerine daha hızlı cevap verecek olan “Belge Yönetim Birimi’ hizmete girdi. Bu birim sayesinde beyaz masaya dilek ve sıkıntılarını ileten vatandaşlar daha hızlı dönüş alabilecekler.

Sistem nasıl işleyecek?  

Yeni kurulan Belge Yönetim Birimi hem vatandaşa hem de belediyedeki teknik personele zaman kazandıracak. Dilek ve sıkıntısını beyaz masaya ileten vatandaşın talebi, elden ele dolaşan, imzalanması gereken kâğıt şeklinde değil, tamamen dijital ortamda (Bilgisayara kaydedilerek) doğrudan ilgili birimde değerlendirilecek. Örneğin; altyapı ile ilgili sıkıntı yaşayan bir Pendikli, talebini beyaz masaya ilettikten sonra, evrak getir götür olayı olmadan isteği doğrudan Fen İşleri Müdürlüğü’ne gidecek.  Sistemin dijital olması belediye çalışanlarına da büyük yarar sağlayacak. Her hangi bir doküman talebinde bulunan personele isteği dijital ortamda verileceği için zaman tasarrufu edilecek. 

“Vatandaş işini evden takip edecek”

Belediye Başkanı Salih Kenan Şahin, yeni sistemin büyük ölçüde kâğıt tasarrufu da sağlayacağını belirterek; “Evrak ve dilekçeler dijital ortama aktarılacak. Hem tasarruf hem de vatandaşa daha hızlı hizmet gerçekleştirilecek” dedi. Son bir yılda beyaz masaya 20 bin istek ve şikâyette bulunulduğunu, bunlara yeni sistem sayesinde çok daha hızlı dönüş yapılacağını ifade eden Şahin “Pendikliler belediyedeki dilekçelerinin sonuçlarını evinde, internetten takip edebilecekler.” şeklinde konuştu. 
 
Tonlarca kâğıt tasarrufu sağlanacak


Belge Yönetim Birimi’nin hem vatandaşa hem de çalışana kolaylığının yanında bir de çevreye yönelik önemli bir artısı bulunuyor. O da kâğıt tasarrufu. Eski sistemde özellikle arşivlemede kullanılan yüz binlerce kâğıdın yerini şimdi bilgisayarların alması tonlarca kağıt kullanımının önüne geçilmiş olacak. Böylece hem belediye bütçesine katkıda bulunulacak hem de çevreyi korumaya yönelik önemli bir adım atılmış olunacak. Yeni sistemin 2011 yılında faaliyete geçmesi planlanıyor. 

Foto altı1: 1.5 milyona yakın belge dijital olarak arşivleniyor.

Foto altı2: Pendikliler dilekçelerini belediyeye gelmeden, telefon açmadan, evde internetten zahmetsiz takip edebilecek.

  • Yorumlar 0
  • Facebook Yorumları 0
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Duyuru Gazetesi | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 02164912882 05323834739 Faks : 0216 4917113