Firmaların kümelenerek uluslararası pazarlarda rekabet güçlerini ve ihracat yeteneklerini artırmayı hedeflediklerini dile getiren Ege Maden İhracatçıları Birliği Başkanı İbrahim Alimoğlu, Ticaret Bakanlığı’nın yüzde 75 desteklediği URGE Projesi’yle firmalar için maliyet ve rekabet açısından pozitif fayda sağlamayı, sürdürülebilir bir pazarlama stratejisi hedeflediklerinin altını çizdi.
ARGE Projesiyle Türk doğal taşları 10 ülkede pazarlanacak
“Doğal Taş Sektöründe Sürdürülebilirlik Odaklı Yurtdışı Pazarlama” URGE Projesi’nin Ege Maden İhracatçıları Birliği’nin bugüne kadar hayata geçirdiği 4. URGE Projesi olacağı bilgisini veren Alimoğlu, “Her URGE projesinde firmalarımızın yetkinliklerini artırıyoruz. Bu proje kapsamında firmalar için yeşil dönüşüm odaklı bir yol haritası oluşturulacak. Bu doğrultuda ihtiyaç olarak belirlenen konulara yönelik eğitim ve danışmanlık hizmetlerimiz olacak. Ağustos itibariyle eğitim faaliyetlerine de başlayacağız. Yurtdışı pazarlama faaliyetlerinde hedef ülkeler olarak; Suudi Arabistan, ABD, Meksika, Avustralya, Güney Afrika, Birleşik Arap Emirlikleri, Singapur, Brezilya, Nijerya, Çin ve Rusya olarak planlandı. 150 desen ve 650 renk çeşitliliğine sahip olan Türk doğal taşlarını 11 ülkede URGE Projesi kapsamında pazarlayacağız ve URGE Projemizin sonunda ihracatta 1 milyar dolar hedefimize ulaşacağız” şeklinde konuştu.
Türkiye, 2025 yılının ocak – haziran döneminde doğal taş ihracatını yüzde 4’lük artışla 895 milyon dolardan 931 milyon dolara çıkarırken, Ege Maden İhracatçıları Birliği’nin doğal taş ihracatı yüzde 11’lik artışla 329 milyon dolardan 364 milyon dolara çıktı. Ege Maden İhracatçıları Birliği orta vadede doğal taş ihracatını 1 milyar doların üzerine taşımak için URGE Projeleri yanında; Xiamen Doğal Taş ve Teknolojileri Fuarı’na Türkiye Milli Katılım Organizasyonu yaparken, sektörel ticaret heyetleri, alım heyetleri gerçekleştiriyor. AMORF Doğal Taş Tasarım ve Üretim Yarışmasıyla sektörün tasarım kasının gelişmesi için çalışıyor.
Ege Maden İhracatçıları Birliği’nin “Doğal Taş Sektöründe Sürdürülebilirlik Odaklı Yurtdışı Pazarlama” URGE Projesine katılan firmalar; “Aldur Madencilik Sanayi ve Ticaret Limited Şirketi, Alimoğlu Madencilik Sanayii ve Ticaret Anonim Şirketi, Ayyıldız Maden Mermer İnşaat ve İnşaat Malzemeleri Sanayi Ticaret Limited Şirketi, Başaranlar İnşaat Malzemeleri Ticaret ve Sanayi Anonim Şirketi, Bostone İç ve Dış Ticaret Limited Şirketi, Cobanexport Madencilik İthalat İhracat Limited Şirketi, Çelikkol Marble Madencilik Sanayi ve Ticaret Limited Şirketi, Çobanlar Mermer Madencilik Turizm Ticaret ve İnşaat Anonim Şirketi, Ege Doğaltaş Sanayi ve Ticaret Anonim Şirketi, Egece Doğal Taş Sanayi Ticaret Anonim Şirketi, Ermaş Madencilik Turizm Sanayi ve Ticaret Anonim Şirketi, Fudem Mermer Sanayi Ticaret Limited Şirketi, Güngör Mermer Maden ve Yan Ürünleri Otomotiv İnşaat Sanayi Ticaret Anonim Şirketi, Hakan Şen Mermer İthalat İhracat Sanayi Ticaret Limited Şirketi, Haz Mermer Sanayi ve Ticaret Anonim Şirketi, İz Granit Madencilik Lojistik İnşaat Sanayi ve Ticaret Limited Şirketi, Karahisar Madencilik Dış Ticaret Nakliyat Turizm İnşaat Sanayi ve Ticaret Anonim Şirketi, Kaymin Mermer Madencilik İthalat İhracat Sanayi ve Ticaret Limited Şirketi, Lion Marble Madencilik Sanayi ve Ticaret Anonim Şirketi, Mabella Marble Madencilik Yapı Elemanları ve Teknolojileri Sanayi Ticaret Anonim Şirketi, Marbleous Doğaltaş İç ve Dış Ticaret Limited Şirketi, Masstone Madencilik Anonim Şirketi, MST Maden Sanayi Ticaret Anonim Şirketi, Özçınar Elektrik Malzemeleri Madencilik Sanayi ve Ticaret Limited Şirketi, Sezgin Mermer Sanayi ve Ticaret Anonim Şirketi, Sinoplu Kardeşler Mermer Sanayi ve Ticaret Limited Şirketi, Stone Index İthalat İhracat ve Ticaret Limited Şirketi, Stonext Yapıtaşı Sanayi ve Ticaret Anonim Şirketi, Şentaş Marble Madencilik Sanayi Ticaret Limited Şirketi” oldu.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.