• BIST 1.124
  • Altın 458,727
  • Dolar 7,6460
  • Euro 8,8844
  • İstanbul 25 °C
  • Ankara 18 °C

PENDİK METROSUNA İLK KAZMA

PENDİK METROSUNA İLK KAZMA
Tavşantepe?de 24 saat çalışan ekipler, Kartal?dan gelecek köstebek (Kazı aracı) ile birleşmeyi bekliyor. Çalışmaları değerlendiren Belediye Başkanı Salih Kenan Şahin; ?İstanbul?da ikinci, Anadolu Yakasında ise ilk 5 ulaşım yoluna sahip ilçe olacağız? diye





Kadıköy Kartal Metrosu’nun Pendik ayağı için start verildi.



İstanbul Büyükşehir Belediyesinin çalışmalarıyla 2011 yılının sonuna doğru tamamlanması beklenen Kadıköy-Kartal Metrosu’nun Pendik ayağı Tavşantepe’de kurulan S25 adlı şantiye ile başladı. İki buçuk ay önce inşa edilen şantiyede 24 saat esasına göre çalışan ekipler, açtıkları 70 metrekarelik delikte her gün 30-40 tonluk kepçeleri yerin 35 metre derinliğine oyuncak gibi indirip çıkarıyor.

Başkan Şahin; “İstanbul’da ikinci ‘5 ulaşım yoluna sahip’ ilçe olacağız.”

Metronun Pendik’e gelmesiyle ulaşım açısından bir devrim yaşanacağını belirten Belediye Başkanı Salih Kenan Şahin, Kaynarca İstasyonu’nun önümüzdeki dönemde tamamlanmasının ardından Sabiha Gökçen Uluslararası Havaalanı’na da hat çekileceğini söyledi. Böylece Pendik’in hava, kara, deniz ve demiryolunun ardından metroya da kavuşacağını ifade eden Şahin; “Kaynarca İstasyonu inşa edildiğinde İstanbul’da ikinci, Anadolu Yakasında ise ilk 5 ulaşım yoluna sahip ilçe olacağız. Pendik sosyal, kültür-sanat, eğitim, spor alanında olduğu kadar ulaşımda da zirveye çıkacak.” şeklinde konuştu.



 

 

  Belediye Başkanı Salih Kenan Şahin yer altında gerçekleştirilen  metro ile bağlantılı Marmaray Projesini yerinde incelemiş, ekiplerden bilgi almıştı.

 

 

 

 

Metro ile ilgili merak edilenler

Kadıköy – Kartal arasını 29 dakikaya düşürecek olan Kadıköy – Kartal – Pendik Metrosunun çalışmaları Pendik S25 Kaynarca şaftı ile devam ediyor. Çalışmalarda sona yaklaşılırken Pendikliler için metro hayal olmaktan çıkıyor. Anadolu Yakası E-5 trafiğine neşter vuracak olan ve 2008 yılında start verilen “Kadıköy – Kartal Metrosu”nda geçen iki buçuk yılın ardından önemli mesafeler kat edildi. Toplam 16 istasyonun bulunacağı hat, bittiğinde 52 bin 896 metre uzunluğunda Anadolu Yakasının ilk metrosu olma özelliğini taşıyacak. Birçok hatla entegre olacak hatta, günde 1 milyon 260 bin yolcu taşınırken Kadıköy – Kartal arasındaki yolculuk süresi 29 dakikaya düşecek. Yerin altından TBM (Köstebek)’lerin Kartal’ı da geçerek Pendik sınırları içine girmesi ile projenin son etabı tamamlanacak.

 

S25 Kaynarca şaftında çalışmalar 24 saat aralıksız devam ediyor…

Çalışmaların Pendik ayağında ise Orta Mahallede iki ay önce başlayan S25 Kaynarca Shaftındaki çalışmalar son sürat devam ediyor. ‘Makas tünelinin’ oluşturulacağı shaft çalışmasında ekipler geceli gündüzlü 24 saat esasına göre çift vardiya olarak çalışıyor. TBM kazı makinelerinin Kartal taşocaklarından girerek S25 Kaynarca Shaftından çıkacağını belirten yetkililer çift taraflı olarak çalışmaların devam ettiğini kaydetti.

 



  

 


  Ekipler, tonlarca ağırlığında iş makinelerini her gün oyuncak gibi 35 metre derinliğindeki deliğe indirip çıkarıyorlar.

Bu haber toplam 0 defa okunmuştur
  • Yorumlar 0
  • Facebook Yorumları 0
    UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
    Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
    Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Duyuru Gazetesi | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 02164912882 05323834739 05334607972 Faks : 0216 4917113