• BIST 11286.81
  • Altın 5951.677
  • Dolar 42.7089
  • Euro 50.254
  • İstanbul 3 °C
  • Ankara -6 °C

Medya yatırımında aslan payı yüzde 54 ile dijitalde

Medya yatırımında aslan payı yüzde 54 ile dijitalde
2020 yılında toplam medya yatırımları 13 milyar 976 milyon TL’yi buldu. Dijital medya yatırımları yüzde 39 büyümeyle 8 milyar TL’ye yaklaştı.

Medya yatırımları içinde dijitalin yüzde 54 oranında pazar payı bulunuyor. Dijitalin şampiyonları perakende, sağlık ve ev temizliği oldu. 

 

 

Türkiye’de Tahmini Medya ve Reklam Yatırımları Raporu’na göre, 2020 yılında toplam medya yatırımları 13 milyar 976 milyon TL olarak gerçekleşti. Dijital reklam yatırımları, 2020’nin ilk 6 ayda 3 milyar 479 milyon TL’ydi. 2020 yılında dijital mecralarda 2019’a kıyasla yüzde 39 büyüme gerçekleşti. 2020’de dijitale 7 milyar 528 milyon TL’lik yatırım yapıldı. 2020 yılında reklam yatırımlarını en çok artıran sektörler perakende, sağlık ve ev temizlik ürünleri oldu.

Dijitalin pazar payı yüzde 54 

Medya yatırımları içinde dijitalin önemini değerlendiren dijital performans ajansı EG Bilişim Teknolojileri CEO’su Gökhan Bülbül, “Tüketici tutum ve davranışlarında yaşanan değişimler dijitalde büyük sıçramaların yaşanmasına zemin hazırladı. Markalar, tüketiciye ulaşmak için yoğun olarak dijital mecraları tercih etti. Toplam medya yatırımları içinde dijitalin yüzde 54 oranında pazar payının bulunması, dijitalin gücünü daha net görmemizi sağlıyor. Medya yatırımlarında ölçümlenebilir ve karlı çözümler dijitalde.” açıklamasında bulundu.

Arama bazlı reklam yatırımlarında yüzde 37 arttı 

Rapora göre, 2020 yılında dijital medya yatırımları içerisinde arama bazlı mecraların pazar payı yüzde 38, gösterim bazlı mecraların payı yüzde 35 ve videoların payı ise yüzde 20. Arama bazlı reklam yatırımları, 2019’a göre yüzde 37 oranında artarak, 2 milyar 849 milyon TL oldu. 2020’de gösterim bazlı reklam yatırımları bir önceki yıla oranla yüzde 32 artarak 2 milyar 649 milyon TL’ye ulaştı. Video bazlı yatırımlar ise bir yıl önceye göre yüzde 61’lik artışla 1 milyon 541 milyon TL olarak gerçekleşti.

EG Bilişim Teknolojileri hakkında:

2011 yılında kurulan EG Bilişim Teknolojileri, Google reklamları, SEO çalışmaları ve sosyal medya reklam yönetim hizmetleri konusunda küçük ve orta büyüklükteki kurumlara hizmet veren bir dijital performans ajansı. 2016 yılında Google SMB Premier Partner Programı'na dahil olan EG Bilişim Teknolojileri, dijital pazarlamayı maliyet olmaktan çıkarıp yatırıma dönüştürme amacıyla çalışıyor. EG Bilişim Teknolojileri, müşterilerine dijital pazarlamayla ilgili yeni stratejiler sunarken, dijital pazarlama alandaki gelişmeleri değerlendirerek yeni yol haritaları da belirliyor. KAYNAK:DUYURU GAZETESİ

  • Yorumlar 0
  • Facebook Yorumları 0
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
  • Pendik'e bir "havalı" cadde daha!08 Aralık 2025 Pazartesi 16:12
  • USSAM’DAN TARİHİ KONFERANS08 Aralık 2025 Pazartesi 16:04
  • İlber Ortaylı: " Arkasında Alman istihbaratı var."08 Aralık 2025 Pazartesi 10:18
  • Pendik'te Engelliler Günü'ne Özel Maç: Ahmet Cin de Sahada!04 Aralık 2025 Perşembe 14:14
  • Yenişehir Ampute Futbol Sahası Yenilendi03 Aralık 2025 Çarşamba 14:10
  • 22 Okula Basketbol ve Voleybol Sahası03 Aralık 2025 Çarşamba 14:03
  • PENDİK'E YENİ KÜTÜPHANE03 Aralık 2025 Çarşamba 12:54
  • Tarihin En Güçlü Rolls-Royce’u Türkiye'de!03 Aralık 2025 Çarşamba 12:00
  • Şanlıurfa’da Elektrik Direkleri Hırsızların Hedefi Oldu03 Aralık 2025 Çarşamba 11:51
  • Kasım İndirimlerinde Şikayet Rekoru: 40 Bini Aştı!02 Aralık 2025 Salı 14:00
  • Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Duyuru Gazetesi | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
    Tel : 02164912882 05323834739 Faks : 0216 4917113