• BIST 9915.62
  • Altın 2439.282
  • Dolar 32.4246
  • Euro 34.6533
  • İstanbul 17 °C
  • Ankara 20 °C

İstanbul'da bir saat 10 dakikalık yolu 5 dakikaya düşürecek tünel inşaatı harabeye döndü

İstanbul'da bir saat 10 dakikalık yolu 5 dakikaya düşürecek tünel inşaatı harabeye döndü
İstanbul trafiğinin yoğun noktalarından biri olan Beşiktaş'ta 70 dakikalık yolu 5 dakikaya indirecek olan yapımı AK Parti döneminde başlayan Dolmabahçe-Levazım Tüneli, CHP döneminde durdurulmuştu. Tünelin inşaat alanı şimdi harabe halinde.

CHP'li İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu’nun “40-50 bin araç geçecek diye bu tünele para harcayamam” dediği, Dolmabahçe-Levazım Tüneli İBB tarafından kaderine terk edildi.

icin-3-059.jpg

VATANDAŞLARIN TALEBİ DOĞRULTUSUNDA YAPIMINA BAŞLANMIŞTI

AK Parti döneminde bölgedeki trafik yoğunluğunu önemli ölçüde azaltmak için vatandaşların talebi doğrultusunda projelendirilen ve yapımına başlanan Dolmabahçe-Levazım Tüneli'yle, Taksim, Kabataş ve Kağıthane yönünden gelen araçların; Zincirlikuyu, Levent, Etiler ve Ortaköy yönüne kesintisiz bir şekilde ulaşabilmesi ve 70 dakikalık yolun 5 dakikaya düşürülmesi amaçlanıyordu.

icin-2-084.jpg

Ancak ne yazık ki CHP'li Ekrem İmamoğlu yönetimindeki İBB'nin aldığı skandal karar sonrası proje durduruldu. Vatandaşların da tepkisini çeken kararla ilgili Ekrem İmamoğlu “40-50 bin araç geçecek diye bu tünele para harcayamam” ifadelerini kullanmıştı.

icin-11-004.jpg

CHP yönetiminde yarım bırakılarak rafa kaldırılan sayısız İBB projelerinden biri olarak tarihe geçen Dolmabahçe-Levazım Tüneli kaderine terk edilince inşaat alanındaki bu harebeye dönmüş çirkin görüntüler ortaya çıktı: 

Hurdaya yığınına dönmüş beton mikseri ve çürüyen inşaat vatandaşlar tarafından tepki gördü.

icn-006.jpg

PROJENİN DETAYLARI

AK Partili İBB döneminde inşasına başlanan Dolmabahçe-Levazım Tüneli, iki ayrı tüp şeklinde projelendirildi. Her biri 3.850 metre uzunluğuna sahip tünelin toplam uzunluğu 7.700 metre. Her bir tüpte 2 şeritli yol planlandı.

Proje sayesinde; Taksim, Kabataş ve Kağıthane yönünden gelen araçlar; Zincirlikuyu, Levent, Etiler ve Ortaköy yönüne kesintisiz bir şekilde ulaşabilecekti. Böylece Dolmabahçe-Levazım arasında 70 dakikayı bulan yolculuk süresi 5 dakikaya inecekti.

220 MİLYON TL'LİK YATIRIM YAPILMIŞTI

AK Parti döneminde yapımı hızla devam eden projede, tünelin 1.400 metrelik kısmının imalatları tamamlanmıştı. Bugüne kadar da yaklaşık 220 milyon TL'lik yatırım yapılmıştı.

Proje İstanbul trafiğine adeta can suyu olacak, özellikle maç günlerinde sıkışan trafiğe nefes aldıracaktı.

ÇEVRE KİRLİLİĞİNİ ÖNEMLİ ÖLÇÜDE AZALTACAKTI

Prof. Dr. Halit Özen, 2018'de yapımına başlanan ancak sonra durdurulan Dolmabahçe-Levazım Tüneli'nin tamamlanması durumunda çevre kirliliğini azaltacağını, ulaşıma önemli bir alternatif olacağını ifade etmişti.
KAYNAK: HABER7

 

  • Yorumlar 0
  • Facebook Yorumları 0
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Duyuru Gazetesi | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 02164912882 05323834739 Faks : 0216 4917113