• BIST 11315.2
  • Altın 5948.92
  • Dolar 42.8091
  • Euro 50.1601
  • İstanbul 8 °C
  • Ankara -3 °C

Dünyanın En Uzun Tünelinde Türk İmzası...

Dünyanın En Uzun Tünelinde Türk İmzası...
Mono Steel, İsviçre ile İtalya’yı birbirine bağlayan ve 57 km’lik uzunluğuyla “dünyanın en uzun ve en derin demiryolu tüneli” olma özelliği taşıyan Gotthard Base’de yer almanın haklı gururunu yaşıyor.

Dünyaya Türk firmalarının nitelikli ve kaliteli hizmet verdiğini her işbirliğinde kanıtlayan Mono Steel, 21 yıl önce kazı çalışmalarına başlanan ve 2020 yılında tamamlanan Gotthard Base Tüneli’nin çelik konstrüksiyon faaliyetlerine yer aldı. 

57 kilometre uzunluğu, 2300 metre derinliğiyle “dünyanınen uzun ve en derin demiryolu tüneli”olarak tarihe geçen Gotthard Base Tüneli; çapraz geçişler, erişim tünelleri ve şaftlarla birlikte toplam 152 kilometreye kadar ulaşıyor. İsviçre'nin Zürih kentinden İtalya'nın Milano kentine gidişi 2 saat 40 dakikaya düşüren tünel, Japonya’daki 54 kilometrelik Seikan Tüneli'ni geçerek dünyanın en uzun demiryolu tüneli olma unvanını da elinde bulunduruyor. Tünel sayesinde, Avrupa da çelik ağlarla birbirine bağlanıyor. Hollanda’nın Rottherdam şehrinden başlayıp İtalya’nın Genoa şehrinde tamamlanan demiryolu ağı, tünelin açılışıyla çok daha hızlı ve kısa süreli seyahate imkan tanıyor. 

1622717767-mono-steel-2.jpg

Mono Steel’in de aralarında bulunduğu konsorsiyum tarafından yapımına 1999 yılında başlanan tünel için 20 milyar Euro’ya yakın harcama yapıldı. 21 yıl süren inşaat çalışmalarında 300 km uzunluğunda ray döşendi. Toplamda 152 km uzunluğa sahip tünelde 2500'den fazla Türk ve yabancı işçi görev aldı. 

1622717807-mono-steel-3.jpg

Mono Steel’in ortaklarından Mustafa Toprakçeken, “Ford Fabrikası, Rixos Otelleri, Paris Metrosu, Münih Metrosu, Stockholm Metrosu, Lozan Tünel Projesi, Snowy 2.0 Hydro Santral Projesi gibi bir çok önemli projede yer alarak dünyaya Türk adını yazdırmanın haklı gururunu yaşıyoruz. Gotthard gibi dünyaca bilinen bir projede yer almak da bizim için önemli bir başarı oldu. Planlama, üretim, tedarik ve lojistikteki hızımıza; kaliteli işçiliğimiz, profesyonel bakış açımız, yerinde analizlerimiz eklenince, böylesi büyük bir yükün altından da kolayca çıktık. Dünyanın en uzun ve en derin tüneline imzamızı attık, şimdi de daha büyük projeler için yolumuza devam ediyoruz,” diye açıklıyor. 

1622717905-mono-steel.jpg

  • Yorumlar 0
  • Facebook Yorumları 0
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
  • Gençler icat çıkartıyor yarışmasının imzaları atıldı09 Aralık 2025 Salı 11:39
  • Pendik'e bir "havalı" cadde daha!08 Aralık 2025 Pazartesi 16:12
  • USSAM’DAN TARİHİ KONFERANS08 Aralık 2025 Pazartesi 16:04
  • İlber Ortaylı: " Arkasında Alman istihbaratı var."08 Aralık 2025 Pazartesi 10:18
  • Pendik'te Engelliler Günü'ne Özel Maç: Ahmet Cin de Sahada!04 Aralık 2025 Perşembe 14:14
  • Yenişehir Ampute Futbol Sahası Yenilendi03 Aralık 2025 Çarşamba 14:10
  • 22 Okula Basketbol ve Voleybol Sahası03 Aralık 2025 Çarşamba 14:03
  • PENDİK'E YENİ KÜTÜPHANE03 Aralık 2025 Çarşamba 12:54
  • Tarihin En Güçlü Rolls-Royce’u Türkiye'de!03 Aralık 2025 Çarşamba 12:00
  • Şanlıurfa’da Elektrik Direkleri Hırsızların Hedefi Oldu03 Aralık 2025 Çarşamba 11:51
  • Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Duyuru Gazetesi | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
    Tel : 02164912882 05323834739 Faks : 0216 4917113