• BIST 99.785
  • Altın 258,006
  • Dolar 5,6902
  • Euro 6,3826
  • İstanbul 26 °C
  • Ankara 26 °C

OKULLAR AŞK YUVASI MI?

Yener Çaycı
Televizyonlardaki okullarla ilgili dizileri izliyorsunuz. Okul kavramı ile buradaki roller ne kadar örtüşüyor?

 Bu dizilerin çekiminde eğitimcilerin danışmanlığından faydalanılamaz mı? Dizideki uygulamalar ile yürürlükteki eğitim mevzuatı da çok farklı. İşin en garip tarafı TRT de çekilen okul dizileri de bunlardan farklı değil. TRT bir devlet kurumu, en azından zahmet edip eğitimcilerle bir iş birliğine gitse öğrenciler için; rol-model yönünden çok daha sağlıklı bir görüntü ortaya çıkacaktır. 

Bu dizilerdeki rol alan kişilerin öğrenci olarak: giyim-kuşamları, öğretmen-öğrenci ilişkileri, öğretmen-idareci ilişkileri, veli-öğretmen-idareci ilişkileri, öğrenci-öğrenci ilişkileri, öğretmen-öğretmen ilişkileri, acaba; Türk Milli Eğitiminin genel amaçları ve MEB mevzuatı ile ne kadar uyumlu olduğuna hiç dikkat ettiniz mi?

Bu televizyonların sahiplerinin bu dizileri topluma pompalayarak, elde etmeye çalıştıkları şey nedir? Bu durumu sadece “toplum bu dizileri izliyor, reytinglerimiz iyi, eh biz de biraz para kazanıyoruz” şeklinde açıklamak çok yanlış olur. Çünkü bunun arkasından ideolojik bir baskı ortamının oluşturulması ve ardından birilerinin birilerine yaşam biçimini, ideolojisini ve hayat felsefesini dayatması ortaya çıkıyor.

Mesela: Öğretmenlerin tabi olduğu kılık-kıyafet yönetmeliğinin, bir başka biçimi öğrenciler için de vardır. Bu yönetmelikte öğrencilerin nasıl bir kıyafetle okula geleceği belirtilir. Ancak; gel gör ki, yıllar evveline ait çekilen TV dizilerinde bile öğrenci kıyafetleri pes dedirtiyor. Hayvanlar gibi alabildiğine çırıl-çıplak öğrenci görüntülerinin o dönemle ilgisi bulunmadığı gibi; çağdaş-giyim kuşamla ilgisi bulunduğunu da sanmıyorum. Zaten bu tür bir öğrenci kıyafeti MEB mevzuatında da hiçbir zaman yer almamıştır.

Öte yandan, okulun temel işlevi kız-erkek ilişkisine indirgenmekte ve öğrencilerin tek düşüncesi; “karşı cinsten nasıl arkadaş edinebilirim” şeklinde ortaya çıkmaktadır. Argo kelime ve cümlelerin kullanımı, hazırcılık, marka giyim/tüketim, ben merkezli düşünme özendirilmekte; başarı, alın teri, doğruluk, dürüstlük, toplumsal, kültürel, milli ve manevi değerler yok sayılmaktadır. O kadar ki, çalışkan öğrenciler inek olarak nitelendirilmekte ve aşağılanmaktadır.

Yine küçük yaşta nikaha/evliliğe karşı çıkan bu kesimden, küçük yaşta cinselliğe, yani seks anlayışına da karşı çıkmaları beklenirken, tamamıyla farklı bir tutum sergilenmektedir. 

Televizyonlardaki okul film ve dizilerinin toplumumuza pompaladığı bu anlayış, bir yerde hırsızlık, gasp, terör, seks ve kadın ticareti, ahlaki çöküntü, boşanma, sokak çocukları, mutsuzluk, hazcılık, hazırcılık, hırs vb olarak karşılık buluyor.

Artık film ve dizilerde gördüğümüz ve çocuklarımızın zihninde yer eden bu tür davranışları büyük bir sıklıkla okullarımızda da görmekteyiz. Karma eğitimin (ki kalitesi ve ne derece doğru bir eğitim anlayışı olduğu Japonya ve Avrupa ülkelerinden bir kısmında tartışmaya açıldı.) de olumsuz etkisiyle toplumda korkunç bir yozlaşma ortaya çıkmış bulunuyor. Hani neredeyse okullar; kızlara erkek, erkeklere kız arkadaş bulma kurumu oldu. 

Yetkililerin bu konuda tedbir alması gerekirken, alakadar olduklarını söylemek bile mümkün görülmüyor. Saygılarımla.

Bu yazı toplam 2359 defa okunmuştur.
  • Yorumlar 0
  • Facebook Yorumları 0
    UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
    Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
    Bu yazıya henüz yorum eklenmemiştir.
Yazarın Diğer Yazıları
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Duyuru Gazetesi | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 02164912882 05323834739 05334607972 Faks : 0216 4917113